замовляй футболку

Oct 8, 2009

VimpelCom LTD в Україні: Київстар чи Beeline?

Угода про об'єднання телекомунікаційних активів компаній Telenor та Altimo у компанію VimpelCom LTD породила багато спорів про брендинг на Українському ринку.

Частина оглядачів передбачає, що Київстар з часом зробить ребрендинг, і надаватиме послуги під торговою маркою Beeline, серед інших до цієї думки схиляється Роман Хараліс (головний редактор журналу Mobility). Іншу позицію висловив Ігор Бурдига (Інтерфакс-Україна), спираючись на те, що у угоді зафіксоване збереження торгової марки «Київстар», додавши ще й лінк на текст угоди на сайті сайті комісії по цінних паперах та біржах США (U.S. Securities and Exchange Commission).

Побіжно прочитавши цей документ, я знайшов лише одну згадку:

ARTICLE IV
4.01 Ownership of Subsidiaries; Branding
(с)
....
The Company will be called “VimpelCom Ltd.”, “VimpelCom Holding Limited” or “VimpelCom Limited”, and the Group will operate under the “VimpelCom” name, except in Ukraine (where Kyivstar will continue to operate and market its services using its pre-existing brand names and intellectual property for a transitional period until otherwise determined by the Board on the CEO’s recommendation).
....

Так справді, угода передбачає продовження використання бренду «Київстар» на українському ринку, але мова іде лише про перехідний період, а також не забаорняється змінювати бренд у майбутньому за рекомендацією CEO.

Зважаючи на більшу впізнаваність (на глобальному ринку) бренду «Beeline», а також практику ребрендингу "дочок" Вимпелкома на ринках країн СНД, я не бачу сенсу підтримувати бренд «Київстар» у довготерміновій перспективі.

Звісно, мова іде не про найближчі 9-18 місяців, але ймовірно через 2-3 роки користувачі побачать змінений бренд третього (історично) GSM-оператора в Україні.

Маєте іншу думку? Ласкаво прошу до дискусії у коментарях

6 comments:

  1. ...і отримаємо вже двох московських опсосів. ну що ж, настане час, коли багатьом контрактним абонентам буде трошки простіше (психологічно) передивитися умови контракту і, можливо, скоригувати вибір на користь найбільш вигідної пропозиції... час можливостей для операторів другого ешелону =)

    ReplyDelete
  2. Цікаво... Для мене це новина - одні власники Білайн та Київстар!

    ReplyDelete
  3. ...мені буде дуже шкода, якщо Київстар, як бренд, зникне. І я дуже здивуюся, якщо Telenor це допустить, тому що, як на мене, такий ребрендінг дуже зашкодить іміджу компанії та безпосереднім чином (негативно) вплине на його позицію на українському ринку.

    ReplyDelete
  4. Вважаю, що з брендом КС буде щось на зразок того, що сталося з УМЗ після того, як їх купили МТС. Десь 2-3 роки потримають бренд і змінять його на більш "глобальний" Білайн.
    І буде в нас два яйця у пешому ешелоні - біле звичайне (МТС) і кругле смугасте (Білайн) :)

    ReplyDelete
  5. Тарасе, Ярославе, з аргументами "українськості" бренду, як і лояльності до нього ніхто рахуватись не буде. Так само як було шкода втрачати бренд UMC (який до слова, на момент ребрендингу був найкрупнішим оператором в Україні). Слід розуміти, що бренд "Beeline" значно крупніший і у його розвиток вкладено більше, аніж у "Київстар". І Beeline - це не лише мобільний оператор, це й фіксований зв'язок, FTTB, інші послуги. Тому у довготерміновій перспективі розумно розвивати "єдиного універсального оператора", а дургий (третій, наступний)... не знаю, можливо його залишать як MNVO.

    Володимир - "яйця" потішили ;)

    Наразі незрозуміло подальшої долі УРС, хороша стаття з прогнозами тут - рекомендую

    ReplyDelete
  6. У продовження теми - Ігор Бурдига ("Інтерфакс-Укоаїна") повідомив думку Ігоря Литовчинко (Президент команії Київстар), звісно Київстар хоче зберегти бренд та позбутися конкурента всередині компанії у вигляді УРС. Проте моя думка, що УРС-а Вимпелком позбудеться (тим чи іншим способом), але на рахунок бренду "Київстар" я б не був оптимістом

    ReplyDelete