Dec 1, 2009

Vega чи Укртелеком? Хто підставив «Альфа-Банк» та «ПЗУ-Україна»?

Однією з найбільш обговорюваних новин українського телеком-ринку за сьогодні стала "каналізаційна війна" між ВАТ «Укртелеком» та Vega, яка сьогодні, за словами представників однієї з сторін перейшла у фазу активного наступу, що призвело до відсутності сервісу для вінницьких абонентів, у тому числі і «Альфа-Банк» та страхової компанії «ПЗУ-Україна».


Автор зображення iventts

Деталі можна прочитати у статтях Юрія Чуйкова у корпоративному блозі компанії Vega, Алевтини Шаповалової на Телекомері, Сергія Гіпша на власному блозі.

Я не буду заглиблюватись у теоретизування та захист однієї чи іншої сторони, а задам інше питання: хто винен у відсутності зв'язку у відділеннях «Альфа-Банк» та «ПЗУ-Україна»? І моєю версією відповіді стане Vega. Оскільки їхніх клієнтів не повинно турбувати взаємовідносини компанії із третіми особами, будь-то Укртелеком чи бомж, який вирішив вирізати п'ять метрів кабелю і здати його на мідь. Так, вина Укртелекому у цій ситуації є, в основному у тому, що вони недопустили аварійну бригаду Vega у кабельну каналізацію для проведення аварійно-відновлювальних робіт. Але для мінімізації простою магістральної лінії зв'язку як при виході з ладу обладнання, так і пошкодження кабеля служить резервування, і серйозний оператор повинен його застосовувати на усіх магістралях.

Чесно кажучи, ймовірність відсутності MSP1+1, 1:1, SNCP чи MS-SPRING на магістралях компанії Vega невелика, але судячи з відгуків по даній ситуації реалізоване резервування у "плоскому кільці", що не гарантує безперервної роботи магістральних ліній при пошкодженнях кабеля. Незалежно чим вони викликані - працівниками обласної Дирекції Укртелекому, п'яним екскаваторщиком чи зсувом грунту.

Так, звісно, бувають випадки, коли досягти "чесного" об'ємного резервування доволі складно, і зазвичай найскладніше у містах, де можливі місця прокладення кабелю обмежені існуючою кабельною каналізацією електрозв'язку та інсуючими вводами і кабельними шахтами у приміщеннях. У таких "вразливих" місцях проблеми можуть бути у всіх оператрів зв'язку. А саме тому ці теоретизування слід розглядати не як "наїзд" на компанію Vega, а скоріше як нагадування необіхдності правильного проектування варіантів резервуання мереж зв'язку.

Юрій Новоставський
написано для Телекомер

4 comments:

  1. Юрий, с вами не поспоришь) Клиента не долны беспокоить наши трудности, поэтому мы предприняли все возможное, чтобы они получали услугу, как и заказывали. "Альфа-Банк" у нас с момента выреза на этом самом резервном канале, остальных завтра переключаем на сеть местного оператора, к которому мы загодя построили канал.

    Алевтина, Vega

    ReplyDelete
  2. Алевтино, честь вам і хвала за швидкі вирішення проблем у вигляді "обходів" і тимчасових резервних каналів, але це "костилі". А правильне рішення - це MSP 1+1 (у різних кабелях), MS-SPRING, SNCP по об'ємному кільці. Тоді обрив кабелю ніяк не позначиться на працездатності мережі, і клієнти про це взагалі не знатимуть.

    Проте наголошую ще раз, що статтю не слід сприймати як "наїд" чи звинувачення. Зараз перед мною схема мережі одного з операторів національного масштабу (mobile, fix, internet, corporate network, etc), і я бачу на їхній мережі доволі багато "вразливих місць". Ідеального світу немає, як і ідеального зв'язку, тому операторам у разі виникнення проблем і доводиться придумувати "костилі" у вигляді обходів і переключати трафік на резервні канали

    ReplyDelete
  3. Юрий, думаю, пока не будет наведен порядок на рынке доступа в ККЭ, любые локальные решения можно считать костылями.
    Относительно технологий спорить не буду, тут ои коллеги намного более компетентны, но практика показывает, что с любым кризисом надо начинать бороться до того, как он начался. Для сетей это тоже справедливо.

    Алевтина, Vega

    ReplyDelete
  4. Ось що нещодавно розповсюдив Укртелеком:

    ВАТ «Укртелеком» проведено інвентаризацію власної кабельної каналізації, в результаті якої виявлено кабелі суб’єктів господарювання, що знаходяться в кабельній каналізації товариства без належного оформлення договірних відносин.
    Запрошуємо власників кабелів в термін до 01 квітня 2010 р. звернутися до відповідної філії товариства .... для узгодження часу звіряння, належного оформлення договірних відносин, або залишення інформації щодо кабелю, прокладеного в кабельній каналізації товариства (тип, діаметр, довжина, місце розташування) та контактних номерів та адреси для зворотного зв’язку з метою звіряння або укладення договору на використання кабельної каналізації товариства.
    У разі відсутності укладених договірних відносин щодо виявлених кабелів в термін до 21 квітня 2010 р., ВАТ «Укртелеком» з метою захисту своїх прав власника кабельної каналізації залишає за собою право припинити надання послуги з надання місця в кабельній каналізації власникам цих кабелів.


    Демонтаж кабеля Веги, наскільки мені відомо було виконано якраз напередодні інвентаризації у рамках підготовки до неї, і постраждав не лише цей кабель.

    У то-же час Вега трохи плутається у коментарях про постраждалих/неспостраждалих абоентів, мої коментарі/запитання залишились поза увагою представників оператора (скріншот збережено)

    ReplyDelete