Однією з найбільш обговорюваних новин українського телеком-ринку за сьогодні стала "каналізаційна війна" між ВАТ «Укртелеком» та Vega, яка сьогодні, за словами представників однієї з сторін перейшла у фазу активного наступу, що призвело до відсутності сервісу для вінницьких абонентів, у тому числі і «Альфа-Банк» та страхової компанії «ПЗУ-Україна».
Деталі можна прочитати у статтях Юрія Чуйкова у корпоративному блозі компанії Vega, Алевтини Шаповалової на Телекомері, Сергія Гіпша на власному блозі.
Я не буду заглиблюватись у теоретизування та захист однієї чи іншої сторони, а задам інше питання: хто винен у відсутності зв'язку у відділеннях «Альфа-Банк» та «ПЗУ-Україна»? І моєю версією відповіді стане Vega. Оскільки їхніх клієнтів не повинно турбувати взаємовідносини компанії із третіми особами, будь-то Укртелеком чи бомж, який вирішив вирізати п'ять метрів кабелю і здати його на мідь. Так, вина Укртелекому у цій ситуації є, в основному у тому, що вони недопустили аварійну бригаду Vega у кабельну каналізацію для проведення аварійно-відновлювальних робіт. Але для мінімізації простою магістральної лінії зв'язку як при виході з ладу обладнання, так і пошкодження кабеля служить резервування, і серйозний оператор повинен його застосовувати на усіх магістралях.
Чесно кажучи, ймовірність відсутності MSP1+1, 1:1, SNCP чи MS-SPRING на магістралях компанії Vega невелика, але судячи з відгуків по даній ситуації реалізоване резервування у "плоскому кільці", що не гарантує безперервної роботи магістральних ліній при пошкодженнях кабеля. Незалежно чим вони викликані - працівниками обласної Дирекції Укртелекому, п'яним екскаваторщиком чи зсувом грунту.
Так, звісно, бувають випадки, коли досягти "чесного" об'ємного резервування доволі складно, і зазвичай найскладніше у містах, де можливі місця прокладення кабелю обмежені існуючою кабельною каналізацією електрозв'язку та інсуючими вводами і кабельними шахтами у приміщеннях. У таких "вразливих" місцях проблеми можуть бути у всіх оператрів зв'язку. А саме тому ці теоретизування слід розглядати не як "наїзд" на компанію Vega, а скоріше як нагадування необіхдності правильного проектування варіантів резервуання мереж зв'язку.
Юрій Новоставський
написано для Телекомер
Dec 1, 2009
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
Юрий, с вами не поспоришь) Клиента не долны беспокоить наши трудности, поэтому мы предприняли все возможное, чтобы они получали услугу, как и заказывали. "Альфа-Банк" у нас с момента выреза на этом самом резервном канале, остальных завтра переключаем на сеть местного оператора, к которому мы загодя построили канал.
ReplyDeleteАлевтина, Vega
Алевтино, честь вам і хвала за швидкі вирішення проблем у вигляді "обходів" і тимчасових резервних каналів, але це "костилі". А правильне рішення - це MSP 1+1 (у різних кабелях), MS-SPRING, SNCP по об'ємному кільці. Тоді обрив кабелю ніяк не позначиться на працездатності мережі, і клієнти про це взагалі не знатимуть.
ReplyDeleteПроте наголошую ще раз, що статтю не слід сприймати як "наїд" чи звинувачення. Зараз перед мною схема мережі одного з операторів національного масштабу (mobile, fix, internet, corporate network, etc), і я бачу на їхній мережі доволі багато "вразливих місць". Ідеального світу немає, як і ідеального зв'язку, тому операторам у разі виникнення проблем і доводиться придумувати "костилі" у вигляді обходів і переключати трафік на резервні канали
Юрий, думаю, пока не будет наведен порядок на рынке доступа в ККЭ, любые локальные решения можно считать костылями.
ReplyDeleteОтносительно технологий спорить не буду, тут ои коллеги намного более компетентны, но практика показывает, что с любым кризисом надо начинать бороться до того, как он начался. Для сетей это тоже справедливо.
Алевтина, Vega
Ось що нещодавно розповсюдив Укртелеком:
ReplyDeleteВАТ «Укртелеком» проведено інвентаризацію власної кабельної каналізації, в результаті якої виявлено кабелі суб’єктів господарювання, що знаходяться в кабельній каналізації товариства без належного оформлення договірних відносин.
Запрошуємо власників кабелів в термін до 01 квітня 2010 р. звернутися до відповідної філії товариства .... для узгодження часу звіряння, належного оформлення договірних відносин, або залишення інформації щодо кабелю, прокладеного в кабельній каналізації товариства (тип, діаметр, довжина, місце розташування) та контактних номерів та адреси для зворотного зв’язку з метою звіряння або укладення договору на використання кабельної каналізації товариства.
У разі відсутності укладених договірних відносин щодо виявлених кабелів в термін до 21 квітня 2010 р., ВАТ «Укртелеком» з метою захисту своїх прав власника кабельної каналізації залишає за собою право припинити надання послуги з надання місця в кабельній каналізації власникам цих кабелів.
Демонтаж кабеля Веги, наскільки мені відомо було виконано якраз напередодні інвентаризації у рамках підготовки до неї, і постраждав не лише цей кабель.
У то-же час Вега трохи плутається у коментарях про постраждалих/неспостраждалих абоентів, мої коментарі/запитання залишились поза увагою представників оператора (скріншот збережено)
First of all I want to say superb blog! I had a quick question in which I’d like
ReplyDeleteto ask if you do not mind. I was interested to find out how you center yourself and clear your thoughts before writing.
I have had a tough time clearing my thoughts in getting my ideas out there.
I truly do take pleasure in writing however it just seems like the first 10
to 15 minutes are generally lost simply just trying to figure out how to begin. Any recommendations or tips?
https://www.betmantoto.pro
Thanks for sharing a great article.
ReplyDeleteYou are providing wonderful information, it is very useful to us.
Keep posting like this informative articles.
Thank you. 온라인카지노